SPY löytyy nyt myös Facebookista!

Kun olet kirjautunut sisään, hae ryhmää nimellä Suomen Puunhoidon Yhdistys ja liity ryhmään! Ryhmä on tarkoitettu keskustelufoorumiksi puunhoitoalalla työskenteleville sekä muille puista kovasti kiinnostuneille.

Puutarha-alan ammatillisen koulutuksen kehittämisstrategia 2014-2034

Puutarha-alan ammatillisen koulutuksen kehittämisstrategiaraportti on valmistunut ja löytyy OPH:n verkkosivuilta

Kevätretki Suomen Maisema- arkkitehtiliiton (MARK) kanssa Helsingin Käpylässä
SPY järjestää kotimaan kevätretken yhdessä Suomen maisema-arkkitehtiliiton(MARK) kanssa tiistaina 06.05.2014. Retken tarkoitus on vaihtaa suunnittelijoiden kanssa ajatuksia puista haastavissa suunnittelukohteissa ja tutustua toistemme työhön. Retkellä tutustumme aiheeseen Käpylän Käärmetalon (Mäkelänkatu 86) tontin suunnittelun tiimoilta. Retki aloitetaan kokoontumalla Shell Helsinki Käpylän pihalla osoitteessa Vaakalinnuntie 1, 00610 Helsinki klo 16. Retki on yhdistyksen jäsenille ilmainen. Ilmottautumiset 25.4 mennessä puheenjohtaja@suomenpuunhoidonyhdistys.fi
Tervetuloa tapaamaan suunnittelijoita ja kollegoita!

German Tree Care Conference 6.-8.5.2014
Lähde haistelemaan kansainvälisiä puunhoidon tuulia Saksaan. Kutsu ja lisätietoa.

SM-puukiipeilykilpailut
SM-puukiipeilykilpailut järjestetään 23-24.5.2014 Hattulassa, Lepaalla. Sitovat ilmoittautumiset 2.5. mennessä osoitteeseen kisat@suomenpuunhoidonyhdistys.fi. Ilmoittautumiseen tarvittavat tiedot: nimi, yhteystiedot, sarja, johon osallistut sekä t-paidan koko. Ilmoita lisäksi mahdolliset erityisruokavaliot ja majoittumistarpeesi. Hinta: Osallistumismaksu kilpailuihin on 50 €/osallistuja, opiskelijat kilpailevat ilmaiseksi. Lounas sisältyy maksuun, opiskelijat maksavat lounaan itse. Osallistumismaksulla katetaan kilpailujen juoksevia kuluja. Varustus: Henkilökohtainen kiipeilyvarustus ja heittopainot naruineen. Kiipeilyvarusteiden tulee täyttää CE- ja EN-normit, joita käytetään alalla. HUOM! Yhdistys ei vakuuta kilpailuun osallistuvia, vaan jokaisella on oltava oma tai työnantajan ottama vakuutus. Lepaalla on myös mahdollisuus majoittua. Kilpailijoille majoituksen hinta 2 hengen huoneissa 18 €/yö/hlö. Omat liinavaatteet ja pyyhkeet mukaan! Talkoolaisille yhdistys sponsoroi majoituksen, lounaat ja kahvit. Kilpailujen ohjelma tästä.

Puulajiretket Helsingissä, Turussa ja Tampereella
SPY järjestää puulajiretket Helsingissä, Turussa ja Tampereella kesäkuussa arki- iltoina. Retken hinta on jäseniltä 5 € ja ei-jäseniltä 10 € sisältäen mahdolliset pääsymaksut. Osallistumismaksu kerätään käteisenä paikan päällä.

Helsingin puulajiretki järjestetään 17.6 Kumpulan kasvitieteellisessä puutarhassa. Oppaana toimii luonnontieteellisen keskusmuseon Yli-intendentti ja Radio Suomen luontoillastakin tuttu Henry Väre. Retki aloitetaan kokoontumalla Kumpulan kasvitieteellisen pääportille klo. 17 (Jyrängöntie 2). Retki kestää noin 2-3 tuntia. Sijainti ja liikenneyhteydet löytyvät täältä.

Turun puulajiretki järjestetään keskiviikkona 4.6.2014. Lähtöpaikkana on Brahenpuisto tuomiokirkon vieressä, Pietari Brahen patsaan luona klo 17.00. Oppaana retkellä on Aki Männistö. Retki kestää n. 3 tuntia ja tarvittaessa siirrytään suurtorin alueen jälkeen autoilla Kupittaanpuiston liepeille.

Tampereen puulajiretki alkaa keskiviikkona 4.6. klo 17.00 Pyynikin näkötornilta. Oppaana on Kaarlo Ouni ja retki kestää 2-3 tuntia. Tarkoituksena on kävellä Amurin läpi Näsinpuistoon.

Kaupunkipuuseminaari 16.-18.6 Alnarp, Ruotsi
Ilmottautuminen ja maksaminen viimeistään 15.5. Hinta 450 € tai 300 € opiskelijoilta.
During 16-18 June of this year, a large international conference on Urban Tree Diversity will be held in Alnarp. This interdisciplinary event, organised by the Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management in collaboration with e.g. the International Society of Arboriculture, the International Union of Forest Research Organizations and Malmö Stad, will discuss a wide range of themes related to urban tree diversity. Speakers will address themes such as governance and planning, tree selection and establishment, native vs. non-native trees, ecosystem, services, and the relations between trees and people. Keynote speakers include the Park Commissioner for Singapore, as well as internationally leading experts on urban ecology, green infrastructure, tree establishment, and urban forest management. For a detailed programme and further conference information, visit: www.urbantreediversity.com. SLU staff can participate in the conference at the reduced student registration fee. You are encouraged to secure your place as soon as possible through the online registration system.

Lepaan 50-vuotisjuhlanäyttely 14.-16.8.2014
SPY osallistuu omalla osastolla Lepaan 50-vuotisjuhlanäyttelyyn 14-16.8.2014. Jos olet halukas edustamaan yhdistystä Lepaalla, ilmottaudu osoitteeseen puheenjohtaja@suomenpuunhoidonyhdistys.fi. Osastolla tarvitaan to-la vähintään 3 henkilöä ja lisäksi ke 13.8 muutamia rakentamaan osastoa. Yhdistys tarjoaa näyttelyssä edustaville lounaan ja kahvit.

Jäsenretki Hampuriin 25.-28.9.2014
SPYn tämänvuotinen jäsenretki suuntautuu Hampuriin 25-28.9.2014. Ohjelmassa tulee olemaan tutustumista mm. taimistokohteeseen, paikalliseen puunhoidon yrittäjään, sekä Hampurin kaupungin toimintatapoihin, unohtamatta upeita paikallisia puistoja. Matkaohjelma varmistuu myöhempänä ajankohtana. Matkan hinta tulee olemaan noin 500€ ja matkaan mahtuu 20 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Maksaessasi matkan hinnan kahden viikon sisällä ilmoittautumisestasi, olet mukana matkalla. Hintaan sisältyy lennot, majoitus 2hh aamupaloineen ja lounaat paikan päällä. Ilmoittautumiset jaana.saraste@kuntec.fi tai 050 353 6874 viimeistään 31.7.2014 mennessä. Huom. lomalla 14.6.-13.7.

Kääpäretki Ruissaloon 11.10.2014
SPY järjestää lauantaina 11.10.2014 kääpäretken Turun Ruissaloon. Lähtö retkelle klo 12.00. Oppaana Ari Karhilahti ja retken hinta 5 €/hlö

Puunhoidon seminaari 28.11.2014<
SPY:n perinteinen 18. seminaari pidetään 28.11.2014 Espoossa, Dipolissa. Varaa aika jo kalenteriin. Ohjelma valmistuu syksyn aikana.

Copyright © Suomen Puunhoidon Yhdistys Ry.