Kiipeilytekniikkapäivät

Kiipeilytekniikkakoulutus ja harjoituskisa 2018

Suomen Puunhoidon Yhdistys SPY ry järjestää
Kiipeilytekniikkapäivät 13.–14.9.2018 ja harjoituskisan 15.9.2018.

Ammattiopisto Livia, Tuorlantie 1 21500 Piikkiö.

Tänä vuonna kouluttajaksi saapuu Boel Hammarstrand Ruotsista. Boel on pitkän linjan puukiipeilykisaaja ja oli muun muassa viime vuoden MM 3.

Kurssilla käydään ensimmäisenä päivänä läpi peruskiipeilytekniikkaa maan ja taivaan väliltä. Mikäli esimerkiksi SRT-tekniikassa on vielä hiomisen varaa, kannattaa tulla osallistumaan. Seuraavana päivänä pääpaino siirtyy puukiipeilykilpailujen puolelle. Käydään läpi mm. sääntökirjaa, puusta pelastamista, oikeita tekniikoita, tuomarointia ja kilpailijan mentaliteettia.

Mikäli kurssilaisilla riittää intoa pidetään 15.9. harjoituskisat samassa paikassa.

Osallistumismaksu SPY:n jäsenille 100€/kurssipäivä, sisältää opetuksen, lounaan ja aamu- ja iltapäiväkahvit.

Harjoituskilpailut 25€, ruokailu omakustanteinen.

Sitovat iImoittautumiset 6.9.2018 mennessä sähköpostitse juusovalima@gmail.com. Ilmoita nimi, osoite, puhelinnumero, laskutustiedot ja erityisruokavaliot. Ilmoita myös minä päivinä osallistut (13.9., 14.9. ja/tai 15.9.).

Kurssilla paikkoja rajoitetusti, täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Peruutukset viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilman lääkärintodistusta laskutetaan täyden hinnan mukaan.

Kurssipäivä alkaa klo 8.00. Omat turvavarusteet ja kiipeilytarvikkeet mukaan. Osallistujilla on oltava oma tapaturmavakuutus.

Osallistujat järjestävät itse majoituksensa. Turkuun on matkaa noin 15 km, ja Tuorlan Majatalo sijaitsee kurssipaikalla.

Toinen vaihtoehto on Livian kampusalueella sijaitseva oppilasasuntola Utopia, josta liinavaatteita ei löydy, mutta majoitus on edullinen 10€/yö. Utopian majoituksen voi varata Leena Kolilta leena.koli@livia.fi tai puhelimitse numerosta 050 4642200.

Torstai-illaksi 13.9. osallistujille on varattu sauna Tuorlasta.

Climb safe!

Kiipeilytekniikkapäivät 2015

18.-19.9.2015 järjestetään SPY Kiipeilytekniikkapäivät Vihdissä. Puiden kaatokiipeilyn työturvallisuus ja kaadettavan puun osien alaslaskutekniikat. Lisätietoja.

Kiipeilyworkshop 2013

Yhdistys järjesti 24.–25.1.2013 Helsingin kiipeilykeskuksessa kaksipäiväisen kiipeily-workshopin. Kouluttajina toimivat arboristit Antti Erola ja Juha Palojärvi. Torstaina aiheina olivat kiipeilyvarusteet, työergonomia, kiipeilytekniikat ja vinkkejä kiipeilytekniikoihin kaatotöissä. Perjantaina perehdyttiin ankkuripisteen valintaan ja sen rakentamiseen erilaisin välinein ja pelastustekniikoihin. Lisäksi harjoiteltiin erilaisia latvukseen nousutekniikoita. Tutustu ohjelmaan.

Kiipeilytekniikkapäivät 2012

Yhdistys järjesti pelastuspäivän tilalla kaksipäiväisen puunhoidon työturvallisuus- ja kiipeilytekniikan koulutuspäivät 19.–20.4.2012. Päivillä keskityttiin edistyneisiin kiipeilytekniikoihin, turvallisiin työmenetelmiin, työvälineisiin ja eri tekijöiden huomioimiseen työssä. Kouluttajana toimi sveitsiläinen arboristi Mark Bridge Treemagineersista. Osallistujia oli kurssin täydeltä eli yhteensä 25 arboristia harjoitteli ja päivitti kiipeilytaitojaan. Koulutus järjestettiin osaksi Stansvikin kartanon puistossa ja sateen yltyessä siirryttiin sisätiloihin Tapanilan kiipeilyhalliin.

Kuvamuistoja kiipeilytekniikkapäiviltä 2012 (kuvat Marika Pylkkänen)

valokuvat_SPYKiipeilytekniikka1 2012

Antti Erola, Mika Hujala ja Mark Bridge suunnittelevat sopivaa kiipeilyreittiä.

valokuvat_SPYKiipeilytekniikka2 2012

Mark Bridge (keskellä) ja opetuslapset.

Mark Bridge ja Juha Palojärvi valmiina kiipeilyharjoituksiin.

Kuinkas sitten kävikään :-)...

Kuinkas sitten kävikään :-)…