Kiipeilytekniikkapäivät

Kiipeilytekniikkapäivät 2015

18.-19.9.2015 järjestetään SPY Kiipeilytekniikkapäivät Vihdissä. Puiden kaatokiipeilyn työturvallisuus ja kaadettavan puun osien alaslaskutekniikat. Lisätietoja.

Kiipeilyworkshop 2013

Yhdistys järjesti 24.–25.1.2013 Helsingin kiipeilykeskuksessa kaksipäiväisen kiipeily-workshopin. Kouluttajina toimivat arboristit Antti Erola ja Juha Palojärvi. Torstaina aiheina olivat kiipeilyvarusteet, työergonomia, kiipeilytekniikat ja vinkkejä kiipeilytekniikoihin kaatotöissä. Perjantaina perehdyttiin ankkuripisteen valintaan ja sen rakentamiseen erilaisin välinein ja pelastustekniikoihin. Lisäksi harjoiteltiin erilaisia latvukseen nousutekniikoita. Tutustu ohjelmaan.

Kiipeilytekniikkapäivät 2012

Yhdistys järjesti pelastuspäivän tilalla kaksipäiväisen puunhoidon työturvallisuus- ja kiipeilytekniikan koulutuspäivät 19.–20.4.2012. Päivillä keskityttiin edistyneisiin kiipeilytekniikoihin, turvallisiin työmenetelmiin, työvälineisiin ja eri tekijöiden huomioimiseen työssä. Kouluttajana toimi sveitsiläinen arboristi Mark Bridge Treemagineersista. Osallistujia oli kurssin täydeltä eli yhteensä 25 arboristia harjoitteli ja päivitti kiipeilytaitojaan. Koulutus järjestettiin osaksi Stansvikin kartanon puistossa ja sateen yltyessä siirryttiin sisätiloihin Tapanilan kiipeilyhalliin.

Kuvamuistoja kiipeilytekniikkapäiviltä 2012 (kuvat Marika Pylkkänen)

valokuvat_SPYKiipeilytekniikka1 2012

Antti Erola, Mika Hujala ja Mark Bridge suunnittelevat sopivaa kiipeilyreittiä.

valokuvat_SPYKiipeilytekniikka2 2012

Mark Bridge (keskellä) ja opetuslapset.

Mark Bridge ja Juha Palojärvi valmiina kiipeilyharjoituksiin.

Kuinkas sitten kävikään :-)...

Kuinkas sitten kävikään :-)…